فواید و خاصیت ارده برای بارداری
نوشته شده توسط : BMtips

خاصیت ارده در بارداری

 

ارده برای بارداری خواص بسیاری به همراه دارد. اما بسیاری از پزشکان و محققان بر این باورند که در مصرف هر ماده غذایی در دوران بارداری باید تعادل ایجاد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم ارده کنجد را نیز به اندازه در دوران بارداری استفاده نمایید.

معمولاً خانم‌ها در دوران بارداری با ضعف و کمبود انرژی مواجه می‌شوند. ارده کنجد یکی از بهترین منابع انرژی برای دوران بارداری است. یک قاشق ارده کنجد شامل ۹۰ کالری است و ضعف بدن را در دوره بارداری  به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و به شما انرژی می‌بخشد.

تنها مصرف یک قاشق ارده کنجد در روز، ۵% از کلسیم مورد نیاز بدن را برآورده می‌سازد. در این صورت اگر در دوران بارداری با کمبود کلسیم مواجه هستید، با مشورت پزشک، حتماً از مصرف ارده کنجد غافل نشوید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید، چرا که برای سلامت و تقویت استخوان مفید است.

ارده منبع خوبی از زینک، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین ب۶، ویتامین ای و… است که به بهبود فعالیت سیستم ایمنی خانم‌های باردار کمک می‌کند. معمولاً خانم‌ها با ضعف سیستم ایمنی در طول نه ماه بارداری روبه‌رو می‌شوند و مصرف غذایی‌هایی همچون ارده کنجد که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، اهمیت بسیاری دارد.

سیستم ایمنی قوی یک خانم باردار کمک بسزایی در افزایش سلامت بدن خود و جنین می‌کند. از این جهت مصرف ارده کنجد را در وعده‌های غذایی خود فراموش نکنید. شما می‌توانید در برنامه غذایی و میان‌ وعده‌های دوره بارداری از کنجد سفید نیز بهره‌مند شوید.

یک قاشق ارده کنجد، حاوی ۲ گرم فیبر است. این میزان فیبر، در کنار مصرف سبزی‌ها و میوه، به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. خانم‌هایی که در طول ۹ ماه بارداری با مشکل یبوست و گوارش مواجه می‌شوند، می‌توانند با مصرف فیبر بیشتر، به سلامت خود و جنین کمک کنند.





:: برچسب‌ها: ارده , کنجد , ارده کنجد ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: